Eilen tapahtui ihan kummia, ja koko tilanne kääntyi ihan päälaelleen. Olin töiden jälkeen menossa Sofian luo, ja olin siis päättänyt toistaiseksi olla hiiskumatta eroaikeistani ja lykätä asiaa joulun jälkeiseen aikaan. Olin siis hyvillä mielillä soittamassa hänen ovikelloaan, ja kun hän ei avannut, ajattelin, ettei hän ole vielä ehtinyt kotiin töistä. Minulla on oma avain erikoistilanteita varten, joten menin sillä sisään, kun en viitsinyt rapussakaan istua. Otin kenkiä ja takkia pois eteisessä, kun kuulin jotain ääniä, ja tajusin, etten ole asunnossa yksin. Kuulostelin tarkemmin, ja epäilykset hiipivät mieleeni kun hiippailin olohuoneeseen.

Ovelta näin Sofian ja jonkun miehen kietoutuneina toisiinsa sohvalla. He suutelivat niin intohimoisesti, etteivät heti edes huomanneet minua. Rykäisin hämmennyksissäni, ja päät kääntyivät. Tuntui kuin aika olisi pysähtynyt siihen hulluun tilanteeseen, kun kaikki katsoimme vuoroin toisiamme mykistyneinä tietämättä, mitä sanoa tai tehdä. Uskomatonta, minä olin saanut tyttöystäväni kiinni rysän päältä!

Mies oli minun ikäiseni hyvännäköinen kaveri. Vaatteet hänellä sentään oli päällä, joten hän nousi kiireesti ylös, otti takkinsa ja meni ovea kohti. Hän sanoi Sofialle soittavansa myöhemmin, ja minua hän kätteli hätäisesti mennessään esittäytyen Mikoksi. Vastasin kädenpuristukseen pistävällä katseella, kun olin jo vähän saanut koottua itseäni. En kuitenkaan tiennyt mitä ajatella koko sopasta.

Sofia istui sohvalle ja oikoi vaatteitaan selvästi hämmentyneenä. Koska hiljaisuus oli piinaava, hän kertoi, että oli tavannut Mikon työnsä kautta ja ollut hänen kanssaan aika paljon. Pikkuhiljaa yhdessäolo oli saanut romanttista sävyä, joten voisi sanoa, että hän oli deittaillut Mikkoa minun selkäni takana. Hän kertoi olevansa ihanstunut Mikkoon, mutta edelleen myös minuun, eikä tiennyt, mitä edes haluaisi.

Itse päätin olla suorasanainen kuten Sofiakin, ja sanoin, että yksiavioinen suhde ei tunnu sopivan minulle, ja vilkuilen jatkuvasti muita naisia. Jätin kylläkin mainitsematta, että myös pokailen ja nain jatkuvasti muita naisia... Totesin, että olin harkinnut eroamista, ja nyt se alkoi tuntua vielä enemmän ajankohtaiselta. En voinut sille mitään, että olin loukkaantunut, ja olen edelleen! Vaikka omalla tavallaan tilanne on myös huvittava.

Keskustelu ei kestänyt kauaa, ja lähdin asunnosta hämmentyneenä kädessäni kassi, jossa oli tavaroitani, jotka keräsin mennessäni Sofian kämpästä. Sovimme pysyvämme kavereina. Ironisesti siis pettäjä joutui petetyksi! En tiennyt mitä tehdä, joten kävelin vain ympäriinsä ja lopulta päädyin läheiseen pubiin. Kuuluiko minun vaipua masennukseen vai iloita poikamiehen vapaudestani ja tsekkailla mimmejä?

Päädyin jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Kyllä sinkkuna olen sittenkin elementissäni. Deittailu sopii minulle paremmin kuin hyvin ja innostavat irtosuhteet, mutta vakituinen parisuhde on liikaa. Ahdistun siinä, enkä pysty hillitsemään itseäni, kun toinen kuuma nainen kävelee vastaan ja flirttailee minulle. Nautin flirtistä ja iskemisestä niin paljon, että voisin tehdä sitä kaikki päivät. Koska ajattelin tarvitsevani vähän lohtua, kirjauduin kotiin päästyäni sisään Flirtfair -sivustolle. Flirtfair on siitä hauska, että sen kanssa voi viestitellä tuntemattomien naisten kanssa. Et tiedä minkä näköisiä ja oloisia he ovat, mutta ei tarvitsekaan ryhtyä mihinkään tositoimiin. Eroottiset keskustelut tai puhelinseksi ovat myös suurta hupia. Tsekkaillessani naisten profiileja olin jo unohtanut Sofian. Aika ei ollut oikea meidän suhteellemme. Ainoa huoli mielessä oli, mitä vanhemmat sanoisivat, kun tulen joulunviettoon ilman tyttöäni. Luultavasti pyörittelevät päätään tietäväisesti... Tämä ero parisuhteesta on varmaan rankempi asia vanhemmilleni kuin minulle. He toivoivat minun „viimeinkin“ vakiintuneen, mutta minäpä se aionkin hurvitella enemmän kuin koskaan, ja tehdä sen puhtaalla omallatunnolla! Helsingin sinkkunaiset, täältä tullaan!